onsdag 5 december 2012

Insnöad

Har precis läst ut Åke Sandahls "Kolja på djupt vatten" en mycket lättläst kriminalkomedi. Den är fartfull och har sina eleganta twistar men framförallt lider den av alla problem som jag själv tampas med. Det är så oerhört nyttigt att se när någon annan gör samma fel som en själv. Helt plötsligt förstår jag varför ingen kunde komma ihåg vem som var vem i min bok. Detta är en bok som jag verkligen har haft nytta av! Och jag kommer nog att läsa om den då och då. För den var dessutom rolig.


Tryckte mig genom snön bort mot skolan i morse. Bara fyra studenter var kvar efter lunch så vi gav upp och slutade en och en halvtimma tidigare än vanligt. Så jag tryckte mig genom snön bort till Sturekatten där jag och min man njöt av en varm choklad med vispgrädde.

1 kommentar:

  1. Nu blev jag riktigt intresserad. Kanske man skulle ge sig på en kriminalare? Jag är ju inte så förtjust i att bli uppskrämd. Men du beskriver den som ganska kul.

    SvaraRadera