onsdag 22 februari 2012

Åsa Larsson


Wow, jag har träffat en riktig författare! Sammanlagt har Åsa Larssons böcker sålts i mer än 1 miljon exemplar bara i Sverige, och sålts internationellt till 23 länder. Och jag har pratat med henne. Oj, jag är star struck! Där stod mitt MÅL i livet och diskuterade dörrfoder med min man. Inte ofta man så påtagligt kan skaka hand med sitt mål.
Pressfoto av Åsa Larsson, från Albert Bonniers förlag.

Hur var det då? Jo hon var väldigt trevlig och rak. Talade efter ett tags pratande om att hon jobbade på heltid som författare. Varvid min man kommenterade att jag också skrev. Vi, jag och Åsa, var rörande ense om att det inte går att skriva hemmavid. Men det var skönt att hon så rakt av accepterade mig som skribent. Att det överhuvudtaget kunde uppstå ett vi.

Har snart läst igenom hennes bok "Svart Stig" som jag verkligen kan rekommendera. Mycket bra beskrivningar, medan jag läser den hör jag huvudpersonernas norrländska i huvudet. Och jag glömmer bort att analysera det jag läser. Och det trots att jag egentligen inte är mycket för deckare.

4 kommentarer:

  1. Åh vad roligt! Härligt när man blir inspirerad av andra människor. Kram/mims

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Jag känner igen det där med att jag inte klarar av att analysera det jag läser (om det inte är riktigt dåligt) utan jag bara rycks med. d:)

    /E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt att veta att man inte är helt förstörd ;)

      Radera