söndag 1 juli 2012

Ostloppis

Jag drog med mig våra husgäster på loppis. Två stycken hann vi med innan lunch. Och tror ni inte att dessa långväga gäster från söder om Stockholm kände damen som höll i den andra loppisen. De hade tydligen varit grannar en gång i tiden. Där ser man, och bra rabatt gav det! Fast jag fick inte med mig så mycket, det blev en liten ram till ett foto jag har på min farmor som ung, samt en kokbok. Madhur Jaffrey, indisk kokbok som jag älskar. Så nu har jag ett ex i stan och ett på landet.




Min stackars man har varit riktigt dålig idag. Det är öroninflamationen han fick när vi var i Italien som spökar. Så han har sovit bort mestadelen av dagen. Vi har dock provat hans ost (hans=han har gjort den från mjölk och löpe) och den var riktigt god. Fast nu är vi inga jättekonsumenter av ost, och han planerar redan inför nästa osttillverkning. Suck.

1 kommentar:

  1. Stackars karl! Men hur funkar det med ost? Lägger man den på örat, eller?

    SvaraRadera