söndag 29 januari 2012

Redigering

Nu håller jag på och redigerar tredje kapitlet. Tyckte att det gick riktigt bra. Men så helt plötsligt var kapitlet slut.


Jag blev helt ställd. Gusten hade inte hunnit reagera på det som hände i kapitlet. jag kände mig lurad. När skulle man få reda på hur han tagit det hela? Så slog det mig, så där hårt som dumma saker brukar slå en, att det var upp till mig att lägga till Gustens reaktion. Det är inte boken som bestämmer det är JAG.

Av någon anledning slutar alla mina redigeringar med att texten blir längre. Och detta gäller oavsett hur mycket jag stryker. (Och jag stryker ibland hela sidor i taget)

5 kommentarer:

  1. Blir boken längre? hurra!/mims

    SvaraRadera
  2. Tja, vi får se vad slutresultatet blir. Om jag har förstått det hela rätt så stryker lektören ungefär hälften när de har kommit igång.

    SvaraRadera
  3. Ditt förhållande till dina romanfigurer är intressant. Undrar vem du gillar bäst.
    Snart tror man ju att du lever ihop med det där gänget.
    Milli

    SvaraRadera
  4. By the way... Du är grymt snygg i din frisyr ala Audrey Hepburn!... /mims

    SvaraRadera
  5. Hm, tror faktiskt att jag personligen tycker bäst om Alice. Och det är nog också därför jag har svårast att beskriva henne.

    SvaraRadera