torsdag 22 november 2012

Choklad är magiskt

Läxan känns i dag som ett oöverstigligt hinder. Jag vet att jag måste över det, men jag vill inte börja. Hjärnan skenar åt alla möjliga håll i sina försök att undvika texten. Jag har helt enkelt ingen skrivlust just precis nu. Jag vill slänga mig i soffan äta choklad och blippa mellan olika TV-program. Men jag vet att jag bara har i dag och i morgon på mig. Hela förmiddagen har gått åt till att läsa och kommentera förra veckans inskickade läxbidrag. Min favorit var Fröken W's historia där hela mänskligheten har försvunnit. Alla utom fyra stackare. Eller finns det kanske fler kvar? Och vad har hänt?


Jag kanske bara behöver en lämplig situation för min hjältinna. Kanske kan komma på något om jag äter lite choklad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar