lördag 23 juni 2012

Jag kom!

Så där ja, nu är jag tillbaka igen! Kan ni tänka, en hel vecka utan internet... Och jodå det har hunnit hända en del saker under den veckan som låg och väntade på mig. Våra inneboende flyttade hastigt och lustigt ut efter att ha skrubbat vårat redan städade kök ännu renare eftersom deras astma/allergi inte klarade lägenheten. Stackarna. En del räkningar hann dimpa ned och en förfrågan om jag inte hade en bild på slottet att användas i reklamsyfte (jodå det hade jag).


Men det jag egentligen vill berätta är att jag kom in. JAG kom in. Jag kom IN. Så till hösten börjar jag läsa på skrivarakademin! Oj, det här är så stort så jag får sätta mig ned en liten stund och bara andas. Nu ska jag äntligen få tag i alla de där verktygen jag behöver för att kunna bli en riktigt bra författare. Så underbart skönt! Och tack till alla er som tror på mig och stöttar mig i denna mycket långdragna processen.

8 kommentarer:

  1. Äntligen!!! (för att efterapa Gert Fylking)

    SvaraRadera
  2. HURRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! grattis älskade systeryster!!!! wohoooooooo!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, oj... Man tackar! Äntligen någon som verkligen förstår mig :)

      Radera
  3. Grattis! :) Hur var det i Italien? var har du varit någonstans? Jag ska själv dit om två veckor, men på en storstadssemester med shopping :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Italien var helt underbart! Jag låg under parasoll och läste, tog långa promenader (i vattnet för att få motion) och åt alldeles för mycket pizza. Staden jag besökte heter San Benedetto (straxt söder om Ancona). Hoppas du får en skön semester!

      Själv glömmer jag aldrig scenen då ett bröllopspar kom ned till stranden för att ta bröllopsfoton, och tre bikiniklädda kvinnor rusade fram för att krama om brudgummen. Brudens ögon kunde döda, och jag misstänker att han får ett hårt liv som äkta man... Italienska hustrur är inte att leka med.

      Radera
  4. Svar
    1. Tack! Jag är faktiskt i sjunde himlen, men om ett halvår klagar jag säkert... Jag börjar känna mig själv. Och lycka till med avhandlingen!

      Radera