onsdag 18 juli 2012

Omen

Det började med att vi hittade ett dött rådjurskid i parken. Omen nr 1. När jag sedan skulle plocka blåbär såg jag att jag var röd om fingret, Blåbärssaft tänkte jag och slickade av fingret. Men nej det var blod. (Omen 2). Sedan började det hagla. Massor. (Omen 3). Jag sprang igenom slottet för att titta ut genom olika fönster. När jag kom till entrédörren, sprutade det in vatten. Vattnet sköljde in under dörren och rann utmed hela dörrbladet. Det såg ut som om en vattenvåg försökte tränga sig in genom dörren (Omen 4).




Nu kommer jag inte ihåg hur många omen man ska hålla utkik efter men det verkar som om vi är en god bit på väg...

8 kommentarer:

  1. Vad händer när alla omen inträffat. Får man tårta då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hoppas jag verkligen, det har man förtjänat!

      Radera
  2. Har du sett några gräshoppor än?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu när du nämner det, jag såg faktiskt en gräshoppa idag! Fast det var bara en och han var väldigt liten...

      Radera
  3. Ska vi hålla oss undan?

    SvaraRadera
  4. Men guuuuud vad mycket hagel! Stora! å gud så läskigt med alla omen! Ta hand om er.. Tårta lät bra ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller att leva ett balanserat liv!

      Radera