måndag 15 oktober 2012

Att förstå sig själv

Lite insyn i mitt skolarbete... Här kommer en dikt jag gjorde idag. Kan inte påstå att jag förstår den, trots att det faktiskt är jag som har valt ut och placerat vartenda ord i dikten. Livet är bra konstigt.

rotera i din vagga
livets kvällståg lyses upp på färden
klistrar gud ihop trasiga bilder?
utanför vajar tyrannens tvätt
ty en sladdis har fötts till världen
då rämnar stillheten
innanför bränns dagens rätt
ty tåget dundrar in
klistrar satan avgudabilder?
vänd dig från höstmörkret utanför


2 kommentarer:

  1. Jo, jo - jag tror det behövs en psykolog som tolkar. Men det är inte jag, så jag gillar den. Bortsett från tolkningar, gillar jag vissa rader mer. Originella!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, jag tvivlar på att dikter ska tolkas av psykologer... Speciellt som jag vet hur den blev till. Kul att du tyckte om endel rader.

      Radera