onsdag 31 oktober 2012

Colombo

Solen steker, så jag gömmer mig i skuggan med en is-latte. Min man är borta, sitter inne på något mörkt kontor och tittar på ädelstenar. Så jag har datorn, kaffet och min bok ifred. Den här gången har jag börjat läsa Murakamis Norwegian Wood. Har nämligen fått det förklarat för mig att det är hans bästa bok. Det är faschinerande att se hur han beskriver olika människor. Jag har massor att lära mig.

Vädret här på Sri Lanka är omväxlande, i förrgår - regn hela dagen, igår molnigt och idag het sol. Man får valuta för pengarna.

2 kommentarer:

  1. Jag hör att du mår bra. Njut av värmen. Här gäller vinterjacka för mig. Usch blött och kallt.
    Igår kväll var jag på författarafton på biblioteket. Det var Maj-Gull Axelsson som berättade om sitt skrivande och om sina böcker. Hon var en riktigt bra föreläsare. Jag ska nog köpa hennes senaste Moderspassionen. Den utspelar sig i Arvika - hon åkte dit och satt på kaféer och smyglyssnade på folk. Alla var glada, tyckte hon, innan hon förstod att det var dialekten.

    SvaraRadera