torsdag 4 oktober 2012

Kanelbullens dag


Lägenheten är städad, kanelbullar har ätits (kanelbullensdag i dag) så nu måste här skrivas poesi. Regnet smattrar mot rutan så förutsättningarna är de bästa tänkbara. Undrar om man skulle ta och titta på en film... Nej, nej, nej tänk poesi. Bli poesi. Kanske borde äta nått. Måste nog handla mer mjölk och Wasa frukost. Poesi. Attans. Fast jag tror faktiskt jag vet vad det ska handla om. Jag ska försöka fånga de fyra huvudkaraktärerna i min bok. Deras doft, ljud, smak osv. Kan bli bra.

4 kommentarer:

  1. Lukten av en kanelbulle - det är frestelse det! Ljudet när pärlsockret knastrar mellan tänderna och den ljuvliga smaken av... av mammas bullar. Äsch, det smakar ju inte rätt nu för tiden. Och alldeles för stora är dom. Men luktar gör dom. Suck!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förbjuden frukt, jag menar lukt eller... nej nu blev det fel... Men jag håller med, gott är det. Och fel smakar de.

      Radera
  2. Det höll nästan på att bli poesi där. Oj, oj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir lätt så när man blandar in alla sinnena. Bra jobbat!

      Radera