tisdag 23 oktober 2012

Det brinner!

När jag tog tag i dörren till folkuniversitetet i morse så gick brandlarmet. Lite snopet. Jag hann gå inomhus innan jag insåg att det verkligen var larmet. Jag gick lite tveksamt ut och stod och vägde på benen precis utanför porten. Det var inte förrän en receptionist iförd gul självlysande väst kom ut och myndigt ställde sig i vägen för alla som ville in som jag lugnade ner mig. Jag hade nog gjort rätt i alla fall.

bild: www. corren.se
Det visade sig vara en tidning som tagit eld ovanpå porslinsugnen i klassrummet bredvid vårat.

4 kommentarer:

  1. Det är alltid så dramatiskt runt omkring dig. Och du står där på ett ben och tvekar - vad händer nu?
    Tänk att man aldrig blir förvånad när det gäller dig. Men cool är du alltid.

    SvaraRadera
  2. Jag ser din min.. när larmet går efter att du tagit i handtaget.. hjärnans försök till logisk förklaring. Fniss...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte alltid lätt när allt kretsar runt MIG.

      Radera