lördag 27 oktober 2012

Dra åt

Igår kväll gav sig min man ut i kylan och bort till garaget för att dra åt muttrarna på däcket. Detta gör vi alltid efter att vi bytt till vinterdäck. Det vill säga alltid sedan den där gången för några år sedan då däcken höll på att skaka av under en färd på E4:an.

Fast när det hände förstod vi inte att det var det som hände. Att nått var fel var uppenbart, det lät konstigt och bilen skakade. Så vi stannade och ringde på bärgningsbil. Han baxade upp bilen samtidigt som han småpratade med mig. Nu är jag inte så bra på att småprata bil. men jag gjorde artigt mitt bästa. Rätt som det var fick jag en konstig blick samt frågan "Har ni precis bytt däck?" Jo, det fick jag ju erkänna. Bärgarn försvann upp på släpet, när han kom ner förklarade han kort att han skulle släppa av oss på nästa mack. Det var inget fel på bilen det var bara skruvarna i däcken som behövdes dra åt.

tidig morgon dagen efter



2 kommentarer:

  1. Du är tydligen effektiv i ditt småpratande.
    Hoppas ni lyckas ta er fram med alla däcken i behåll.

    SvaraRadera