måndag 10 september 2012

Kritik

Bilden är lånad från  projektledarutbildning.se 
Textgenomgång idag. Vår första. Absolut fullkomligt super-läskigt. Jag hörde allt vad som sades, men jag förstod inte vad de menade. Starkt - vad betyder det? Är det för mycket, är det bra, behövs det mer känslighet, eller, eller... De sa inte så mycket betyder det att det var för mycket att kommentera på så att de höll igen eller betydde det att det inte fanns så mycket att förbättra. Suck. Med tiden kommer jag att bli bättre på att förstå och tolka dessa genomgångar. Men än så länge blir jag bara stressad. Och jag misstänker att alla är alldeles för snälla så här i början.

4 kommentarer:

  1. Du kommer att bli en skarp analytiker av andras texter - och det är alltid berikande för din egen! Kul ton i blogen, I follow :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ann, Roligt att se dig här, jag hoppas att vi möts på skrivarminglet i år igen!

      Radera
  2. Det enda sättet att verkligen veta är att fråga rekursivt. Tekniken kommer från Japanska Lean metodiken men jag kommer inte ihåg vad den heter.

    Nu vet jag inte om det är möjligt i denna kontext men rekursiv utfrågning är som barn burkar göra, dvs för varje svar fortsätter man att fråga varför.

    Detta kan med barn ju fortsätta in i absurdum men det är inte målet, målet är att förstå vad som menas. Ett fel vuxna ofta gör är att dom nöjer sig med svaren och svaren är oftast för otydliga.

    Det låter som den kritiken du får är otydlig och skulle behöva en rejäl utfrågning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har säkert rätt, men i det här fallet var det nog jag som var inne i en stressdimma. Svaren var nog klara men jag kunde inte ta dem till mig. Jag kommer att fråga om. Tack för tipset!

      Radera