måndag 17 september 2012

Storhetsvansinne

bilden lånad från  serieamania.net 
Dagen har gått i förkylningens tecken. Ont i halsen och en mollande huvudvärk. Oj vad lång en dag kan bli när man inte är sjuk men ändå är dålig. Textgenomgången var riktigt bra och som vanligt lärde jag mig massor på alla andras fel och låste mig när det kom till mina. Antingen skriver jag rätt bra, eller också är det så dåligt så ingen vet vad de ska säga. Jag tolkar det som om första alternativet är sant. Men så har jag alltid haft storhetsvansinne. Det ligger i släkten!

2 kommentarer:

  1. Ja visst kan det vara storhetsvansinne, det är rimligt att anta med sådan släkt. Själv har jag Erik XIV som förfader, enl uppgift efter hans barn med en kvinna vid namn "Agda i porten", och det säger ju allt om mina möjligheter. I vardagslag tänker jag inte så mycket på det, även om jag undviker ärtsoppan på torsdagarna. Men jag håller ändå med dig i din självbedömning och tror faktiskt att du behandlar svenska språket mycket bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. HA HA HA! Jo du jag önskar att jag var släkt med Nappe, men det var nog mest som illustration. Jag härstammar från Norrländska soldatfruar. Seg som tusan med andra ord. Men tack för kommentaren den piggade verkligen upp!!!

      Radera