onsdag 19 september 2012

Missförstånd

Lyckades misstolka hela skrivövningen idag... Lyssnade visst inte så noga, jag skyller på förkylningen som visserligen redan har försvunnit. Men min miss hade fördelen med sig att vi började diskutera ambivalens. Vilket ledde in oss på olika viljor inom samma karaktär. Otroligt lärorikt och tankeväckande. Så nu måste jag gräva ned mig i mina karaktärer på nytt och se vad jag gjort och inte gjort...

Bilden lånad från  johnbarban.com men finns på många sajter


Ett stort varningstecken för dubbelnegationer och överdriven användning av utropstecken. Låt mig ge två exempel;
Man ska inte strunta i att packa passet.
och
Hej! Jag ska på stan! Och köpa kaffe! Det blir kul! Vi ses!

3 kommentarer:

  1. Hej myra!

    Cathrine från klassen här :)
    Tänkte bara kolla med dig vad för hemuppgift, ny rubrik, vi fick igår? :)

    Jag hoppas jag kan bli frisk från min eländiga förkylning snart :((

    Ha en bra helg.

    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du kryar på dig. Hemläxan var att förbättra det man skrev förra gången eller fortsätta på övningen vi gjorde igår dvs skriva en novell. Vet inte om detta svar hjälpte så mycket. Själv vet jag inte riktigt vad jag ska skriva. Kram

      Radera
  2. Okej tack så mycket! :)

    Ja en lugn helg på landet ska väl göra att jag blir frisk hoppas jag. Ses på måndag!

    SvaraRadera