lördag 8 september 2012

Omskriverska

Sitter vid en dånande brasa och värmer mig. Slottet var något urkylt när vi kom hit. Men nu har min man matat mig med nybakat bröd, kycklingklubbor och kall mjölk. Så världen blir bara bättre och bättre! Jag har satt mig i favoritfåtöljen för att fortsätta på läxan. Jodå jag skrev läxan redan i torsdags. Nu är jag inne på fjärde omskrivningen. Jag tror att jag är en omskriverska helt enkelt.



Men först blev jag naturligtvis bara TVUNGEN att kolla hur det står till med omvärlden. Det vill säga, mailen, facebook, dn och så. Upptäckte att min systerdotter Smilla precis startat en ny blogg. Så om någon behöver insidertips på hur en 13 (snart 14)-åring tänker så besök den gärna. http://smillapollari.blogg.se/

Sen har jag en skrivarkompis ZitaZoo som är i stort behov av hjälp. Familjen har fört en lång kamp mot myndigheterna om mammans rätt att få ta hand om sina barn (jo hon lever tillsammans med pappan). Det slutade med att hon vann, men tyvärr har advokatkostnaderna ätit upp alla deras pengar och den 19 september vräks de. Vad hon behöver är en handikappanpassad bostad med plats för en familj med fyra barn. Svårt att skramla fram. Men om någon vill göra en god gärning och kan tänka sig att offra en fika (dvs ca 20-50kr) så sätt gärna in det på 8480-6,923 097 157-5 Swedbank. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar