söndag 2 september 2012

Svart hål

Tänk att så små saker kan ta så mycket energi från en. Nu har jag vänt upp och ned på hela lägenheten i jakt  på mitt espresso house kort. Jag vet att jag har ett. Jag har ett tydligt minne av att jag såg det så sent som i förra veckan. Det ligger i en hög av kort, bla mitt bibliotekskort och andra kort som jag inte använder så ofta. Men jag kan varken hitta högen eller kortet.
Så här ser mitt svarta hål ut... tror jag.

Äsch, jag klarar mig utan kortet, beslöt mig för att packa inför morgon dagen. Skulle bara hämta en av mina två nyinköpta plastburkar som jag tänkt ha frukt i. Hittar dem inte. Har letat överallt. Allt jag kan hitta är det ena locket. Men burkarna finns ingenstans. Jag blir galen. Allt är borta. Jag delar tydligen lägenhet med ett svart hål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar