onsdag 8 februari 2012

Intriger

Min mor var på besök idag så vi tog oss ned till fiket inne på Akademibokhandeln. Jag har varit svag för bokhandlar med fik ända sedan den tiden då jag bodde i London. Över en alltför stor Latte satte vi i gång och gick igenom kap3. Tänk vad skönt att ha någon att gå igenom sitt jobb med! Sedan gled vi över till att diskutera hur man ska kunna stegra hotet. Hotet med stort H som jag planterat in i början på boken så att det kan hänga som en olycksbådande yxa över intrigen.

Men det blev också tid över till både 30min sim och semla på Tösses. En ordentlig dag med andra ord. Och som krona på verket så hade jag fått ett riktigt brev när jag kom hem. Ett brev som var till mig och som inte bad mig betala in något. Men det brevet sparar jag tills det är sängdax, för jag tänker läsa det privat, i min varma lilla kokong med min lilla lilla pöl av ljus, när resten av huset är mörkt och tyst. Dvs under de trettio sekunderna innan maken somnar och börjar snarka...

4 kommentarer:

  1. Tack Myra för en härlig dag! Lillemor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för all feedbacken. Nu ska jag "bara" skriva ned det.

      Radera
  2. Vad var det för brev??? Nyfiken i en strut. Va mysigt med RIKTIGT brev! /mims

    SvaraRadera
  3. Jo, man får riktiga vibbar av tidig dataålder utan internet!

    SvaraRadera