söndag 5 februari 2012

Inspirationsklubben

Nu har jag gått med i en skrivklubb på nätet. Inspirationsklubben heter den. Det blir ett litet slutet nätverk där jag kan få hjälp och inspiration till mitt skrivande. Och hjälpa andra förståss. Än så länge så är det 11 personer med som skriver skönlitteratur. Ska bli spännande att se hur man kan använda sig av en sådan klubb. Har redan fått svar och tips på hur man kan gestalta en beräknande person.

Min man har hjälpt mig att installera en språkkurs (RosettaStone) på min lilla laptop. Så om jag kör fast i skrivandet så kan jag nu inte bara besöka en skrivklubb utan även läsa lite kinesiska. Jag förkovrar mig på alla håll och kanter.

2 kommentarer:

  1. Jag har just läst Grand Final i skojarbranschen av Kerstin Ekman. Den visar otroligt starkt hur det är att vara författare. Det är inte bara att skriva, det är hundra saker till. Lite har jag lärt mig av att följa dig. I vilket fall rekommenderar jag boken varmt./Lillma

    SvaraRadera