söndag 12 februari 2012

Stök och Bök

Min man håller på att rusta inför antikmässan. Han ställer ut, så nu måste allt packas, prislappar skrivas osv... Allmän oreda med andra ord. Inte direkt läge att sitta ivägen och skriva. Nu kan man tycka att om man sitter i en fåtölj i ett hörn av ett rum så är man inte i vägen. Men oj vad man misstar sig i sådana fall. Alla saker behöver det frågas om, och svar måste man få på stubben annars kommer allt att haverera!

Tack och lov har min man hjälp. En hjälp som är självgående och inte behöver omdelbara svar. Man skulle kunna tro att detta är en kvinna, men nej det är faktiskt en man. Naturligtvis en småbarnsfar med en förlåtande och förstående ung hustru. Men jag väntar ändå ut helgen, tills jag kan gå och sätta mig i lugn och ro på något fik och skriva.

Ska dessutom från och med mars månad bli en bättre människa. (Mars för då är semle-säsongen över) Jag kommer att sätta en budget på mitt kaffe latte-drickande! Jag får hjärtklappning bara jag tänker på det...

4 kommentarer:

  1. Semlor är förrädiska! Lycka till med kaffe-latte-budgeten. Man kunde ju tro att du får hjärtklappning av kaffet, inte av att dra ner på det!
    //E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ångesten som bultar i bröstet...

      Radera
  2. Gu´vilken smarrig bild på semlor. Jag vet varifrån de kommer!/lili

    SvaraRadera