torsdag 9 februari 2012

Vostoksjön

Ja, jag har aldrig varit någon morgonmänniska, det räcker väl med att man lever på morgonen. Jag låter radion gå på på morgonen nästan en timma innan jag ska upp. På så vis hinner jag vakna till lite långsamt. Fast det har nackdelen att jag blandar in nyhetsuppläsningarna i mina drömmar. Ibland är det svårt att avgöra vad som är dröm och vad som är verklighet. Som i morse när ryssarna borrat ett 4 km djupt hål genom isen till en uråldrig sjö. Sant eller falskt?

Därför skriver jag inte på morgonen. Fast eftermiddagar brukar fungera bra. Det är som med sex, man får testa lite olika tider på dygnet och så slutar det med att det faktiskt bara är en speciell tid som man får vara ifred tillräckligt länge för att få till det. Och då kan man skriva.

5 kommentarer:

  1. Det kan väl inte vara sant. Jag har försökt kolla, men har misslyckats. Undrar vad du hörde egentligen./
    Lima

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det stod i DN... "Ryska forskare har efter lång tids borrning nått den underjordiska Vostoksjön, belägen under Antarktis is. På 3 769,3 meters djup nådde man sjöns yta, rapporterar nyhetsbyrån RIA Novosti."

      Radera
  2. Du e rolig. Dröm/verklighet om borrning och när du väl får tid till sex så ska du skriva? mims

    SvaraRadera