tisdag 7 februari 2012

Trött och frusen

Satte på mig alldeles för lite imorse, och har fått lida för det hela dagen. Jag har frusit konstant sedan jag gick hemifrån i morse. Så nu när jag kom hem lade jag mig genast i ett varmt bad för att tina. Men med den bieffekten att jag nu är riktigt trött. Trött och behagligt varm.

I går var jag och min man bortbjudna på middag hos goda vänner på deras husbåt. Jag har en tendens att bli riktigt sjösjuk vid minsta lilla gungning. Men till min stora glädje var båten ordentligt fastfrusen i isen och kunde inte röra sig alls. Mycket lyckad kväll!

3 kommentarer:

  1. Det blir överdragsbyxor imorgon. På mig i alla fall. /Limis

    SvaraRadera
  2. Husbåt låter så romantiskt tycker jag. Även om den är fastfrusen. /mims

    SvaraRadera
  3. Det tyckte jag också, fullt med levande ljus. Vi fick fisksoppa, vilket är mycket passande att servera på en båt. Supergod dessutom!

    SvaraRadera