onsdag 1 februari 2012

Grejsaker

Fick se det mest lysande nyordet i modern tid, det var en god vän på facebook som hade använt det. Han skulle ned på stan och skaffa de sista grejsakerna inför en resa. GREJSAKER - är det inte toppen?! Jag förstod precis vad han menade, och jag har inte varit sen att dra nytta av detta excellenta ord. Nu finns det i mitt manus.
Grejsak enligt google bild-sök


Hade en riktigt bra skrivardag i dag. Gick igenom hela kapitel tre och fick med det mesta jag gått och klurat på. Nu ska jag hem och skriva ut sidorna, så att jag kan gå igenom dem igen. Måste fundera på styckenas turordning samt ur vems synvinkel de olika styckena ses. Allt för att underlätta läsningen.

4 kommentarer:

  1. Underbar bild! Gillar också ordet: grejsaker. Väldigt bra att ha på resor. Fast man får passa sig så det inte tar för mycket plats./ Bima

    SvaraRadera
  2. Um, och grejsaker är också de där sakerna jag aldrig lyckas städa undan. De där sakerna som samlar sig i högar och inte har någonstans att bo.

    SvaraRadera
  3. Den där grejsaken på bild, den önskar jag mig i julklapp/mims

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en: Vind-up-Taxidermy Crocodile By Artist: Lisa Black. www.lisablackcreations.com
      Jag rekommenderar starkt att ni går in på hennes sida och tittar!

      Radera