tisdag 7 augusti 2012

1Q84

Nu är jag mitt inne i 1Q84 del 2, det är så spännande! Och hela tiden avbryts jag i mitt läsande av småprat och småärenden. Jag tror jag blir tokig. Jag överväger allvarligt att stanna uppe hela natten och sträckläsa. Men jag misstänker att jag bara kommer att somna. Och ja, jag gör hundöron på sidorna. Jag gillar att det lämnar spår. Efter att jag läst färdigt kan jag se hur stora sjok i taget jag lyckats läsa.



På en loppis kom jag över en stegräknare för det humana priset av 10 riksdaler. Det är en mycket givmild och vänlig stegräknare som gav mig 19.000 steg i storstan och hela 12.500 steg här hemma på slottet. Jag misstänker att jag borde ställa om steglängden eller nått...

2 kommentarer:

  1. Bra stegräknare!

    Fast du kan ju sätta som mål att öka antalet steg - och sen får du se.

    Vi gjorde första stadsvandringen, dvs Ferlinrundan på 5 km idag. Jag är trött.

    SvaraRadera
    Svar
    1. 5 km? Du är en hjälte! Längsta sträckan jag gick i går var ned till soptunnan dvs ca 100m...

      Radera