onsdag 1 augusti 2012

Pre-frukost

Hemma igen, efter semestern i Skåneland. Så skönt att kunna vakna på morgonen och kila ned i bara pyjamasen och greppa sågen. Innan frukosten hade jag gjort slarvsylta av en gammal vägg (bara tre plankor bred men ändå). Och nu när klockan passerat fem så är bänken i vapenrum nr 2 färdig spikad. Det går mycket fortare den här gången. Förhoppningsvis blir vi klara på en vecka, men det beror på vädret och antalet fikapauser...


Sen börjar jag få stora skälvan inför utbildningen, bara tre veckor kvar nu. Men hur kommer den att vara? Blir det mycket? Kommer den att vara långsam? Hur är lärarna? Kommer jag att hänga med? Jag inser att alla mina planer handlar om hur jag ska ta mig till skolan och vad jag ska göra efter. Men själva skoltiden är bara ett stort hål. Jag får ta det lugnt och vänta. Vänta och vänta, så får jag nog reda på allt till slut...

4 kommentarer:

  1. Åhhh.. du är så vacker! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. På bilden har jag läppstift, det ser man inte ofta.

      Radera
  2. Vilken häftig snickare du är! Vapenrum nr 1 var ju ur-tjusig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir hett som i en bastu när solen ligger på, så man orkar inte med några längre dagar.

      Radera