torsdag 2 augusti 2012

Winterson

Sitter med ett glas vitt vin och njuter. Solen har gassat som bara den idag så nu orkar jag inte göra något mer. Men jag har hunnit med massor idag; dragit om telefonkabeln, diskat, tvättat, hängt ut tvätten, snickrat en halv vägg och dammsugit lite. Visst förtjänar jag lite vin?!


Igår hittade jag tidningen Vi Läser i brevlådan. Underbart! Jag kastade mig över den, och blev fascinerad av ett författarporträtt av en engelsk författarinna; Jeanette Winterson. Så nu måste jag ut på Amazon och shoppa...


6 kommentarer:

  1. Undrar vad du gjorde med telefonkabeln - det är upptaget hos dig hela tiden. Men det är kanske din man?

    Klart du ska njuta av ett glas vin - själv äger jag en box av rött vin för första gången. Det passar mig jättebra eftersom jag bara dricker ett glas åt gången.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch, it-haveri vilket drar med sig telefonen. Är evinnerligt trött på it-haverier.

      Radera
  2. Apropå böcker, jag har avslutat Kina-boken av Perry Johansson. Fantastisk! Nu ska jag köpa ett eget ex och börja om igen. Skickligt att få med så mycket fakta och ändå skriva så att man bara slukar den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var den spännande! "Kinas historia i tio lektioner". Rekomenderas!

      Radera
  3. Jag råkade köpa The Stone Gods en gång, den var fruktansvärt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppsan, ytterligare en bok att leta efter med andra ord. Med internet nere blir det inget amazoninköp idag. Tur att mobilen har it...

      Radera