måndag 6 augusti 2012

Dust Jackets - Nej Tack!

Efter en dag inne i Stockholm kom jag tillbaks och upptäckte att slottet hade fått en ny entré. Snyggt värre. Fast det visade sig vara en attrapp som snickarn smällt upp för att vi skulle se hur det skulle kunna bli om vi gjorde som vi diskuterat med honom. Mycket smart att testa en attrapp innan man spikar upp något som blir dyrt att ändra på.



I stan gjorde jag en jätte-vända med apoteket, bokhandeln och färgaffären. Så nu har jag äntligen Murakamis "IQ84" del 2, samt Wintersons "Stengudarna". Resten av sommaren är med andra ord räddad. För jag har fortfarande halva Rushdies "Luka and the fire of life" kvar. Är föresten allergisk mot dust jackets (omslagspappret). Varför förfula böcker med sådana?

2 kommentarer:

  1. Attrapper är bra. Ibland snyggare än originalet.

    Hur hinner du läsa så mycket? Imponerad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vem har sagt att jag hinner läsa allt? Men shoppa många böcker det hinner jag!

      Radera