måndag 13 augusti 2012

Johannesburg

Underbart sommarväder idag som endast stördes av alla envetna översvämningsmygg som vill suga mitt blod. Jag kände mig riktigt inspirerad så jag gav mig på att baka hallongrottor, fast det blev skogsbärsgrottor. Gott!

Jag misstänker att man flyger lite mer direkt rutt än den markerade...
Bilden är lånad från ett cykeläventyr som gick av stapeln 2004 ( www.ericello.se)
Dessutom är det nu klart att min gode vän T kommer och hälsar på mig om två veckor. Fantastiskt roligt! Speciellt om man tänker på att han bor i Sydafrika och att det nu är ca 5-6år sedan vi sågs. Enda haken är att han landar i Stockholm 9.10 och jag börjar min första dag på skrivarakademin kl 9.00. Men han är en vuxen man, han klarar nog att ta hand om sig själv några timmar...

4 kommentarer:

  1. Va´kul. Kommer han att stanna länge?

    Borde du inte skaffa bättre kartor?

    SvaraRadera
  2. Mr T is very very excited to be visiting especially to see his Godson. Arriving at 9:10 is the least of my worries I have waited 6 years for this day so a few hours in Stockholm alone should not be a problem at all. Looking forward to this like a child looks forward to Christmas.

    So lovely to read about myself in a blog. Thanks Myra x

    SvaraRadera
    Svar
    1. I'll make sure it will be like christmas all week. I read that you already have snow in Joburg so maybe it is enough with loads of christmas presents?

      Radera