torsdag 12 juli 2012

Blåbärspaj

Det var när jag och min man vandrade runt i den blivande slottsparken (som i dagsläget mest liknar en djungel) som vi såg något blått lysa till på marken. Blåbär! I massor! Så medan åskan dundrade i fjärran och solen stekte på ryggen så gick jag och plockade dessa ljuvliga bär. Min man som inte riktigt har min bärplockar uthållighet, gav sig av till köket för att förbereda pajbotten. Ni kan ju gissa vad vi åt till kvällsmat idag...



Annars har vi varit på inköpsrunda. Första anhalten Byggmax sedan köttboden och slutligen en trevlig liten loppis. Allt som allt har vi haft en riktigt härlig svensk sommardag i dag. Och eftersom den ligger inringad av regntunga dagar och nätter så kommer den här dagen att skina i minnet som en fyr. Hoppas att även ni får era ljusa dagar under denna sommaren!

2 kommentarer:

  1. Blåbär????? Här finns inte ett bär. Dom har gått i strejk här. Vi som brukar ha så mycket....

    SvaraRadera