måndag 9 juli 2012

Lådmos

Vapenrummen kommer sakta på plats. Nu är det ena rummet alldeles randigt med feta ränder som når upp i taket och vandrar vidare över huvudet på en. Det kommer att bli riktigt snyggt! Min man fräser kanter och jag står redo med målarpenseln. Vi är ett team. Snudd på professionella vid det här laget. Fast det har regnat hela dagen så vi har fått såga inomhus = massor med städning.










Till det tråkigare hör att lådan vi inväntat från Shanghai ramlade av gaffeltrucken i Göteborgs hamn. När den kom fram till oss var det mesta mos. Alla tavelramarna var i flisor och mer än hälften av porslinet var bara att hälla i sopsäckar. Till det positiva hör att alla kläder och alla böcker hade klarat sig! De var väl inte tillräckligt krossbara. Men jag sörjer tavelramarna, jag hade väntat länge på dem...

4 kommentarer:

  1. Snacka om att slängas upp och ner. Det ser riktigt häftigt ut - vapenrummet.
    Hoppas att något av porslinet gick att rädda - fast i fortsättningen är det bästa att bara köpa kläder och böcker från Shanghai. Men hur blir det?
    Jag och Björn börjar också bli ett team, vad gäller renovering och liknande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå lite höll. Men det var sorgligt att se resten och nu måste vi bråka med företaget som tappade lådan om vems försäkringsbolag som ska betala.

      Radera
  2. Men åååååååååh! Vad tråkigt!
    Det ska dock bli roligt att se hur det kommer att se ut.
    Just nu längtar jag sjukt mycket till er. Vill sitta å mysa å dricka kaffe i lånad pyjamas och en varm, nyvaken systerson i famnen!..eller tre...:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är sååå välkommen, kom bara kom!

      Radera