fredag 6 juli 2012

Skrivarhörna

Uteplatsen är klar! Och jag har städat fyra rum! Känner mig mycket duktig trots att det är ca 15 rum kvar att städa... Och nu har Mr King äntligen (efter halva boken) kommit fram till avsnittet som handlar om att skriva. Han har sin egen stil måste jag säga, men jag förstår vad han menar. Vad han säger är att skriva är som att teleportera någon/något. (Beam me up, Scotty!) Det gäller att veta vilka detaljer som är viktiga så att det man skickar iväg, ser likadant ut när det kommer fram. (Hur många armar sa du att din mamma hade?) Jag har inte hunnit skriva något ännu, men jag har fått en tankeställare (och ett rent hus).




2 kommentarer:

  1. Åh! Vilken fin uteplats!!!

    Teleportera något - det låter som att ge instruktioner till en nybörjare, som inte har någon förförståelse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, teleportera har inget med telefoner att göra. För att förstå skämtet bör du ha sett Star Treck...

      Radera