söndag 22 juli 2012

Pioncafé

Första dagen på slånkvicku och vi hade traditionsmässigt öppet på pioncaféet. Lugn morgon och sedan stress stress och superstress. Men så insåg jag att de tider jag skrivit upp föregående år faktiskt stämmer och att man hinner allt på den tiden. Så allt var klart i tid för första gänget! Puh...

Men sedan var det det där med vädret. Halvmolnigt, så skulle vi hålla till inne eller ute? Vi lät gästerna välja och kånkade bord efter deras önskan. De flesta valde inomhus vilket kanske var bra med tanke på att det blåste en del.

Nu har jag diskat och tvättat och ställt iordning det mesta inför morgondagen. Och svärfar står i köket och lagar middag. Ljuvligt! Och min systerdotter S har har varit en klippa idag, hon tog hand om ett bord helt själv och gjorde det riktigt bra. Nu sitter hon och lyssnar på musik framför datorn.


5 kommentarer:

  1. Gullig du är!
    Tack för dagen :)

    SvaraRadera
  2. *stolt mor* Heja er!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att jag får ha henne här! Hon får allt att rulla.

      Radera
  3. Smilla är toppen. Lugn och effektiv. Omtyckt av gästerna.

    SvaraRadera