onsdag 4 juli 2012

Underbara!

Underbara sommarjobbare! På bara några timmar försvann vår gigantiska sophög på baksidan av slottet och gruset på uppfarten är nu snyggt krattat. Och gräsklipparen har jobbat fast jag inte har suttit på den! Men den trilskar fortfarande med mig. När jag skulle visa sommarjobbare K hur den fungerar så vägrade den att starta, det var inte förrän min man kom som den behagade gå igång. Och då gick den minsann igång på första försöket.

Bortpillad stenbumling
Underbart underbart, men jag har inte riktigt vant mig vid det. Så jag är helt slut efter att ha jobbat som en gris hela dagen med andra saker. De väggfasta bänkarna i vapenrummen håller nu sakta på att ta form, likaså en stenlagd skrivarhörna på utsidan. Sommarjobbare A fick använda ett spett för att få bort några stenbumlingar som hindrat min framfart tidigare. Men ikväll ska jag skriva. Det har jag lovat!
Detta skall bli en panelad sittbänk med förvaring. 

1 kommentar: