fredag 20 juli 2012

Storfräsen

Äntligen, äntligen är det ena vapenrummet klart! (Det enda som saknas nu är innerfönstrena) Jag har slitit dag och natt och lärt mig använda en överhandsfräs, kap/geringssågen samt slipmaskinen. Jag är i princip en fullärd snickarlärling! Eller ja alltså, mina kunskaper är rätt begränsade till vapenrum och paneler. Men nu tar jag semester två veckor innan jag överhuvudtaget tittar åt det andra vapenrummet.


Min morbror T är på besök och tillsammans med min man bygger han en carport åt oss. Jag jublar av glädje!   Det är mååånga vintermorgonar som jag önskat mig en carport, och om det nu tänker hagla på somrarna så kommer det verkligen bli användbart! Och nu kommer lilla mamsen på besök!

3 kommentarer:

  1. Men ååååh! vad fint det blev! STOOOOR skillnad. Ni är så himla duktiga. Carport minsann? Himla praktiskt.

    SvaraRadera
  2. Jäpp, men nu har både T och F åkt, likaså min man.

    SvaraRadera
  3. Ett gör-häftigt vapenrum. Och så proffsigt gjort!

    SvaraRadera