onsdag 25 juli 2012

Standardsvar

Sista dagen på cafésäsongen (som i år varade i fyra dagar) är nu till ända. Och det är tryckande varmt ute, jag svettas som om jag hade vräkt i mig stark curry. Men det blev en lyckad dag med underbart väder och flera stora sällskap. Mamsen och papsen har åkt hem tillsammans med fröken S så nu vilar lugnet över mitt lilla slott på toppen av berget.

På skrivarsidan så har jag i dagarna fått två refuseringar. En gällande en kort novell och löd;
"Det var trevligt att läsa den, men min bedömning är att den inte passar för xxx".
Den andra gällde boken och löd;
"Baksidestexten väcker ett intresse för manuset och upplägget för berättelsen är bra, men det gäller som alltid att förvalta idéer och omsätta dem till en text som lockar till läsning."

 Trevligt att få kommentarer och inte enbart standardsvar!

2 kommentarer:

  1. Tja, alla författare har tydligen råkat ut för refuseringar. Dessa var ju ändå lite lockande. Skulle man kunna få läsa novellen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut den finns upplagd på hemsidan myrawindahl.se

      Radera