torsdag 5 juli 2012

Mjölkparad

Idag har jag varit gräsänka i ordets mest bildliga betydelse eftersom min man har varit borta för att hjälpa till med höskörden. Så jag har pysslat med min uteplats och ätit pannkakor vid köksbänken eftersom jag inte iddes duka i matsalen. Dessutom visste jag inte om jag skulle våga mig ut på bygden efter gårdagskvällen.

Bilden är lånad från styleroom.se
Sent i går kväll kom jag nämligen på att jag behövde mjölk, men det var naturligtvis slut. Så jag hoppade in i bilen iklädd min rutiga aningen för stora herrpyjamas för att åka bort till bondgården och hämta några liter. Klockan var sent så det var knappast troligt att någon skulle se mig. Trodde jag ja. Jag hade helt glömt bort höskörden. Utanför ladugården satt ett helt gäng med kaffetermos och kakburk och bara väntade på att få se denna nattliga modevisning.

4 kommentarer:

  1. hahahaha!!! Underbart! I pyjamas!!! <3 Du är för härlig sis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skärpte mig idag, jeans, t-shirt men så blev det visst mina röda flufftofflor. Fast det var bara grannens son som såg mig.

      Radera
  2. Nej men, Myra! Men du roar din omgivning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland frivilligt, ibland ofrivilligt...

      Radera