tisdag 24 april 2012

Förkylning

Trött, trött, trött i ögonen. Orkar nästan inte ha dem öppna. Snyter mig med jämna mellanrum. Antingen är jag förkyld eller också har jag blivit allergisk på äldre dagar. Skulle helst lägga mig i ett varmt bad, men det går inte. Jag fick precis en påringning från bostadsrätten om att "snälla använd inte stora toaletten eller badet eftersom vi har en översvämning några våningar under er. Så allt ni häller ut hamnar på er grannes golv.

Så jag har använt dagen till att ordna med momsen och självdeklarations-underlagen. Nu ligger allt i feta kuvert redo att skickas till revisorn. Annars är jag med i tidningen Skrivas nya nummer. Fast det är inte så mycket att skryta om, en fråga som besvaras av expertpanelen. Men en sådan här dag är det faktiskt riktigt bra! Nu ska jag göra mig en het kopp med honungste med mjölk i.

Testade hur snabbt jag skriver på (http://swedish-speedtest.10fastfingers.com). Lyckades skriva 24 ord på en minut. Jag skyller även detta på förkylningen och försöker igen imorgon.

15 kommentarer:

  1. 39 ord /min på andra försöket, fast det går nog ännu snabbare imorgon.

    SvaraRadera
  2. Fränt! Hoppas du är sjuk länge, jag vann nämligen. 49 ord per minut, på första försöket. Fast jag antar att du måste vara näst intill blind för att det ska hända igen... Äh, vad 17, krya på dig, goa du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis! Du är bäst, men jag skulle tro att vår mor slår oss med hästlängder.

      Enligt tidningen Skriva borde man gå på kurs och öva upp sig om man låg under 40 ord/min.

      Radera
  3. Nja, visst borde jag. Jag har ju haft maskinskrivning i gymnasiet. Och då hade vi stora tunga maskiner som sa pling, när vi bytte rad - manuellt. Som man kan se på film.

    Jag kunde inte låta bli - nu har jag prövat. 1 min 43 ord. Men det var nog för att det var en massa årtal och namn och sånt. Hm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Testa igen, första gången är man inte riktigt beredd på vad som komma skall...

      Radera
  4. Din namnteckning var ju med i tidningen. Häftigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, det var inte min namnteckning, utan en skrivstilsfont som används till alla underskrifter i tidningen. Men ganska lik min namnteckning...

      Radera
  5. Svar
    1. Du fuska säkert, mutter mutter... GRATTIS!

      Radera
  6. Och hur många felstavningar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Noll, det kan förklara resultatet, jag rättar automatiskt...

      Radera
  7. Det är nog jättebra träning. Jag rättar nämligen åxå. men va 17, ibland ska man bara låta det vara. Jag gör härmed ett försök att vara snabb UTAN att rätta. *spännande trumvirvel* 33... TRETTIOTRE! OMG! jag var så fokuserad på att INTE rätta om det började lysa rött att jag blev konfys. Råkade rätta två ord i bara farten. URK. Nu ska jag prova att inte tänka så mycket...52. hehe..nu mår jag bättre

    SvaraRadera
  8. Fusk!
    Dessutom ska man skriva i tre minuter åt gången! Så det så!
    3!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte väll att det var konstigt att köra i prick en minut. Men programmet tillåter en inte att köra längre än så. Jag tycker att du ska testa!

      Radera