torsdag 26 april 2012

Blöt utan regn...

Blir tokig på detta veliga vädret. Ska jag ha klänning eller regnrock? Hamnar i någon mittemellan cardigan, för säkerhets skull grå. Känner mig tråkig mest hela dagen, men lyckas faktiskt skriva en del. När jag ska renskriva försöker jag hålla korrekt fingersättning för att öva upp skrivhastigheten. Det tar absolut evigheter!

Sen börjar jag googla efter extrema djurrättsaktivister för att få till en scen där Gusten får en aktivist på sig. Organisationerna är antingen seriösa och goa eller helt galet extrema. Jag var ute efter ett mellanting. Beslutar mig för att starta en egen djurförening med de åsikter boken behöver. De är rejält mutbara också. Undrar om man kan skapa sitt eget rättsväsende... Kronopolisen kan jag kalla den och så kan jag ge den de uppgifter boken kräver. Inser att det nog inte håller. Äter ett rött äpple.

Kör igång diskmaskinen och tvättmaskinen. Hittar inga fler maskiner att köra igång. Tar en kopp te med mjölk och honung. Hämtar en ren duk till bordet. Sätter mig för att öva lite mer fingerställning på tangentbordet och önskar att vädret kunde bestämma sig någon gång. Jovisst ja, jag skulle ju skriva en ansökan till Skrivarakademien! Hjälp, vart tog all tiden vägen!

4 kommentarer:

  1. Hahahaa... du är så söt! "Hittar inga fler maskiner att köra igång." Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag räknade inte in vattenkokaren. Vädret bestämde sig föresten för regn...

      Radera
  2. Va? Fingerställningar? Jag trodde sånt var ute nu för tiden. alla kör ju med pekfingervalsen.
    Fast det är rätt bekvämt, när man kan det. Jg tror vi höll på ett par år och tränade, så lycka till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, jag kanske är för sent ute. Idag använder jag två fingrar på vänster hand och tre på höger. Så det är i alla fall hälften igång hela tiden.

      Radera