söndag 1 april 2012

Första April

Med April kom årets första förkylning. Åtminstone tror jag det. Jag vaknade med lätt huvudvärk och täppt näsa. Och nu har jag varit trött hela dagen. Men det är klart mina tio senaste förkylningar har alla varit sken-förkylningar. De börjar bra,, men kommer sedan aldrig riktigt igång. Ingen feber, ingen ledvärk, ingen redig hammar huvudvärk. Bara lite små mes symptom. Misstänker att det är samma sak den här gången.

Annars blev jag glatt överraskad vid lunchtid när jag tittade ut ur matsalsfönstret och fick se en ko titta in på mig. Det var en av grannarnas kor som smitit iväg på äventyr. Den verkade mycket nöjd, vilket grannen inte var. Det är ett vårtecken om något vilket behövs efter snön som föll igår. Lurade föresten min man att grannen skulle sluta med kor och börja med fårhållning. Tihi.

Maken är uppe på vinden och visar runt rörmockaren, vilket är en omväxling från att leta biljardbord på nätet vilket han spenderat resten av helgen på.

4 kommentarer:

  1. Tur att ni bor i ett slott, där det är en ko som tittar in. Jag läste just om någon förfader, som levde i ett så litet hus att hon vaknat av att en groda tittade in genom fönstret.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja grodor som hoppar upp på fönsterkarmen och tittar in... Vet inte om jag blir så imponerad.

      Radera
  2. Fast det kanske var ett aprilskämt med kon???

    Grodan är inget aprilskämt - det är rena rama sanningen.

    SvaraRadera