lördag 21 april 2012

Snön den faller

Vaknar fortfarande tidigt, och när jag tittade ut var det ett tätt snöfall utanför fönstret. Naturligtvis såg jag inte det på en gång, jag var tvungen att sträcka ut en hand och sätta på mig glasögonen först. Men sedan såg jag det.
Idag har vi installerat vår nya dvd-spelare som vi fick med oss från Shanghai (inköpt på Media Markt, världen är liten). Vi passade på att möblera om en del samtidigt. Till eftermiddags fikat blev det nybakat surdegsbröd direkt från ugnen. Ibland älskar jag verkligen min mans överskottsenergi. Till lunch grillade vi korv i öppna spisen.

Den som hängde med i det jag precis skrivit, inser att jag inte stoppat näsan utanför dörren på hela dagen, trots sol och varmgrader. Men lite social har jag varit i allafall, för både rörmockarn och snickarn har varit här.

4 kommentarer:

  1. Och du ringde mig! Det var roligt och upplyftande. Själv missade jag stor bilolycka med 50 meter med brinnande bilar och allt. Visserligen promenerade jag en bit bort ..men det KÄNDES nära med fullt pådrag från räddningstjänsten... visserligen SÅG jag inget utan fick reda på det via Facebook... och visserligen hörde jag knappt sirenerna eftersom jag hade så hög musik i mina lurar.. MEN ujujuj vad det var nära!

    SvaraRadera
  2. Och här har det också snöat. Annars har jag ägnat dagen åt att försöka skicka iväg ett paket med Schenker. Jag fortsätter imorgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Schenker kan vara svåra... Det är förvånansvärt lite service i serviceföretag nuförtiden.

      Radera