fredag 27 april 2012

Hollywoodkändis i Sthlm

Sitter och gråter framför uttagningen till nästa "Project Runway". De har sådana drömmar och de är så tafatta när de försöker sälja in sig själva. Och de blir så överlyckliga när de kommer med att de inte riktigt kan visa det. Och jag gråter för jag blir så glad å deras vägar. Samtidigt som det påminner mig om att jag måste skicka in min egen presentation för att komma med i mitt "program" (skrivarakademin).

Också till dagens kändisspaning; Jag passerade Mikael Nyqvist med en meter till godo. Jag har passerat en BOND-skurk! Helt galet... Fast han såg inte så farlig ut, han gick mest och pratade i sin mobil. Men det var säkert ett skurkigt samtal.

Fotot är lånat från bloggen http://lillafruns.blogspot.se

4 kommentarer:

  1. Åh vad jag önskar att jag hade tid att gå en skrivarkurs på heltid. Kanske får vänta tills barnen blir stora och jag är en etablerad forskare. Lycka till! Du kommer att komma in!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hoppas verkligen att jag kan få till ett riktigt bra ansökningsbrev men just nu låter det mesta banalt. Ska försöka skriva några olika och be min man läsa... Utbildningen finns kvar, gå den nästa år!

      Radera
  2. Oh, Herr Nykvist gillar jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, stort! Du får gärna rösta på boktitel i högerspalten högst upp.

      Radera