fredag 20 april 2012

Jet-lag

Lever med min jet-lag hjärna dessa dagar. Klockan 18 är jag redo att gå och lägga mig, klockan 5.30 är jag pigg och vill upp. Fast det är knappast något problem. Pigghet och trötthet har jag livslång erfarenhet av att tackla. Problemet är att hjärnan knappt snurrar igång överhuvudtaget.

Att tänka är svårt. Jag kan inte riktigt komma ihåg små saker. Jag behöver till exempel en ny almanacka eftersom den jag har går ut i juli. Men jag kommer inte ihåg det tillräckligt länge för att göra något åt det. Att läsa min text har jag faktiskt lagt ner helt. Jag börjar igen efter helgen, när hjärnan har kommit i kapp mig igen.

Tyvärr måste jag meddela att tävlingen nu är över. Eftersom jag fick in alldeles för få tävlingsbidrag kommer jag inte att utse någon vinnare. Men jag blev så pass inspirerad av de bidrag som kom in att jag kommer att använda mig av detaljer från designerna i boken. Så på sätt och vis kommer ni alla med... Ett stort tack till alla som deltog!

4 kommentarer:

  1. Åh, det var ett pris fint nog! tack o bockar!

    SvaraRadera
  2. Är du uppe så här tidigt?! Tusen tack för bidraget, nästa gång får jag göra en lättare tävling så att även andra kan vara med.

    SvaraRadera
  3. Att tänkandet inte fungerar efter jet-lag tillhör en del av resan, så att säga. Det ska märkas att man varit borta.

    Fast numera har jag märkt att tänkandet också är beroende av mat. När jag ätit så fungerar så många fler delar. Egentligen ingen nyhet, men för mig är det lite av aha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mat räddar definitivt upp det mesta! Bullar fungerar också men det håller inte i sig lika länge, tyvärr.

      Radera