söndag 29 april 2012

Very Berri

Så kom äntligen min man och med sig hade han vilda kocken. Och då drog äventyret igång igen. Vilda Kocken hade med sig senaste smaken från deras dryckesfabrik; Rabarber och Vanilj. Hur god som helst, smakade som flytande rabarberpaj, fast god. Hm, det var svårt att förklara. Blandat med ett sött vitt vin smakade den som en varm sommardag.



Medan jag provade olika drinkar kom några grannar förbi. Vilket var toppen eftersom vår tunga Toyota kört fast på åkern (vad den gjorde där är en annan historia). Enkelt sa grannen som hade en fyrhjulsdriven pick-up av värstingsort. Och körde fast sin bil i försöken att dra loss vår. Bara att ringa på närmsta bonde som skakade på huvudet åt oss och sedan lekande lätt drog upp allt som fastnat i gyttjan.

Sedan satte vilda kocken igång att tillreda korvar. Det maldes kött och mortlades kryddor, och grillades långt in på småtimmarna. Till slut kändes det som om det var jag som var stoppad och inte korven. Gud så gott! När vilda kocken och min man tog sig upp i tornet för en nattfösare sov jag redan djupt.










Håll ögonen öppna efter nästa läsk vid namn Very Berri, den är supergod!

8 kommentarer:

  1. japp.. jag kikar och kikar

    SvaraRadera
  2. Öh, jag tror att det är i affärerna du ska kika, inte i datorn...

    SvaraRadera
  3. Vad vore livet utan bönder ? Rätt fastkört skulle jag säga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bönder är de starkaste människorna jag vet!

      Radera
  4. Jag vill ha Very Berri! När kommer de till Värmland!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj ingen aning, de pressades för första gången i förra veckan. Fast jag kan ta med mig till svärfars fest!

      Radera
  5. Blir nyfiken på korvarna-korvoman som jag är. Passar det med very Berri till eller ska man dricka öl som vanligt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Öl är nog absolut att rekommendera. Jag hann som sagt vara somna innan den sista korven var stoppad, men vägen dit var väldigt lovande!

      Radera