onsdag 27 juni 2012

Frödingfeber

Jag satt i bilen och lyssnade på Frödingsånger. Vilken fantastisk lyrik! Han lyckas verkligen skapa stämningar. Som följande om våren; "å kärringer går i mörker, å stoppar ting i burker..." Jag ser verkligen framför mig hur granntanten går och lägger in gurkor eller vad det nu är man lägger in, nere i sin jordkällare. Man kanske borde läsa Fröding, fast å andra sidan... Jag är verkligen inte mycket för att läsa poesi. Jag tror det hamnar i samma jag-borde-hög som gymmet och pensions-sparet vilar i.


Idag har jag och min man gått två långpromenader med resultatet -svett! Men jag märker fortfarande inte av någon intelligenshöjning. Det skulle möjligen vara att jag funderat på att läsa poesi. För säkerhetsskull så dricker jag ett glas sött vitt vin, det tar död på alla eventuella nybildade hjärnceller. Och så eldar vi upp det sista av julgranen (inklusive lite änglaglitter)

2 kommentarer:

  1. ELDA!!!! Härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jäpp, och vi fick blodad tand så idag tände vi grillen! Gissa om myggen blev överraskade när de körde in i vår heta Weber-grill!

      Radera