tisdag 5 juni 2012

Skott i ...

Vaknade med en obehaglig misstanke om att idag var dagen då jag skulle få ett ryggskott. Inser att jag alltid släpar på ohyggligt mycket bagage, mitt eget och andras väskor. Och nu börjar det ta ut sin rätt. Gjorde på min mans inrådan en McKinsley (Säkert felstavat)-övning, som är en sorts stretching. Det verkade ha gjort susen för nu är det kväll och inga skott här inte!

I övermorgon är det dags för Skrivarakademi-intervjun. Ja, jag är nervös. Så jag har svårt att sätta mig ned och skriva. Gör en hel massa annat småtjafs istället som; tvätten, disken, räkningar, städ, packning osv. Har till och med börjat lusläsa facebook, vilket är extremt för att vara jag. Måste skärpa mig men det känns mest som om jag har tagit semester. Kanske ska koncentrera mig på hur jag ska få till en skrivarvardag när sommaren börjar och vi flyttar ut på landet

"Vi blev nyfikna på dig och skulle gärna vilja att du kom till en personlig intervju..."

4 kommentarer:

  1. Jag håller alla tummar som går att hållas!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Men följdfrågan blir då naturligtvis; hur många tummar är det?

      Radera
  2. Jag tror det kommer gå lysande. Så det så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas, hoppas, hoppas att du har rätt.

      Radera