tisdag 26 juni 2012

Sommarlektyr

Vårt internetproblem har stillat sig något efter att min man insett att han kunde använda sig av sin mobil som internetleverantör. Lättnaden blev så stor att vi lämnade huset och gav oss av på en snabbpromenad. Snabb eftersom jag precis läst i Illustrerad Vetenskap att intellektet stärks om man motionerar så att man får upp en puls i ca 20 minuter. Dvs lugn jogging eller snabb promenad. Vi avskyr båda att springa, men snabb gång kändes helt ok.



Har gått omkring och försökt avgöra till vilken grad mitt intellekt nu har stärkts. Men det vill sig inte riktigt. Det är precis som efter ett pass på gymet, jag kan aldrig känna någon skillnad i muskelmassa efteråt. Jag kanske inte höll på i precis 20 minuter, tänk om det bara var i nitton minuter... Bäst att göra om det hela i eftermiddag. Annars har jag precis betalat in anmälningsavgiften till skrivarlinjen. Yes, ett steg i rätt riktning! appropå steg, så har jag dessutom beställt Stephen Kings bok om att skriva från Amazon.

2 kommentarer:

  1. Oj, oj - vad händer om man promenerar en timme? Blir man dummare då?
    Fast promenader gills ju inte - det ska vara lite mer pulsökande. Och så är det bra med korsord - men de får inte vara för lätta. Så där sket sig den aktiviteten og. Äsch, det är sommar nu. Och då tar vi det lugnt.

    SvaraRadera
  2. Jodå promenader räknas, så länge du får upp pulsen.

    SvaraRadera