fredag 8 juni 2012

Italien nästa

Sista packningen inför Italienresan. Badkläder -check. Sommarklänningar - check. Snygga skor - check. Hattar - check. Varför är det då sånt kaos på min säng? Kanske för att jag vet att jag inte kommer tillbaka hit innan sommaren är slut. Goda vänner kommer att bo i lägenheten så den slipper stå tom, men det innebär å andra sidan att det gäller att städa - överallt. Stön. Städning är inte min favvosysselsättning.

Strålande sol!

Men nu tror jag att jag har kontroll på det mesta. Ska bara packa ned datorn... Har jag nämnt att vi har planerat att ha en pick-nick i det gröna i kväll? Jag har köpt skinka, brieost, tomater, paprika och, inser precis att jag inte har något att dricka. Attans visste att det var något.

6 kommentarer:

  1. Vad har Pär gjort med vinet som har levererats från www.vinovero.se?
    Är det redan slut?
    Undrar Gianni

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gianni, nej vinet från www.vinovero.se är inte slut ännu, men vi ska jobba på det ikväll! Hemskt skönt med leverantörer som förstår att leverera vid en tidpunkt när vi faktiskt är hemma. Och bra förpackat! Skål!

      Radera
  2. Ska ni ha picnic mitt i stan? Nähmen...

    Då skulle ni behöva vinet från Gianni. Men det är nog slut.

    7-eleven har säkert juice, så du klarar det nog.

    Ha en skön sommar. Jag tror det blir bad idag, kanske

    SvaraRadera
    Svar
    1. Syd-kinesiska sjön blir nog lite kall att bada i, ni är modiga!

      Radera
  3. Du hade rätt - det var riktigt svinkallt. Synd på en så fin strand.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch, ni kan bada i Sverige sedan, här är det nästan alltid varmt i vattnet...

      Radera