måndag 4 juni 2012

Sydkoreansk avundsjuka för pigor

Håller på att packa ihop vår lägenhet inför sommaren. Men hjärtat hänger inte med, känner mig låg helt enkelt. Så jag gör det jag måste och ligger av resten av tiden på soffan. Tro nu inte att jag är deprimerad, det är jag inte. Jag tycker bara inte om att ha så många måsten framför mig. Så för att råda bot på detta, gick jag hemifrån extra tidigt, tog vägen förbi Sandys och köptee mig en stor take-away latte (15kr). Sedan strosade jag genom stan sippandes på min heta kaffe. Kändes skönt.

Nu har jag kommit ikapp mig själv i följetongen om Stölden, så nu kommer inga fler avsnitt på ett tag. Jag hoppas att ni har uppskattat det lilla som var skrivet. Jag hade hoppats få lite feedback på om detta möjligtvis kunde vara något ni ville läsa mer av. (Och det fick jag från syster yster och lilla mamsen! Tack ock bock!) men jag har förstått att de flesta helst inte vill kommentera och det är helt ok! På sätt och vis är det ju som att läsa en riktig bok, man slipper krav från författaren om sina åsikter.

Apropå lilla mamsen så har hon dragit till SydKorea för att gå på världsutställningen. Vilket äventyr! Avundsjuk? Javisst! Jag är glad att mina föräldrar fortfarande gör mig avundsjuk och hoppas att de aldrig slutar med det. Vad var det min mans farmor alltid brukade säga? Jo: "Bara pigor är nöjda." Och avundsjuka är ett bra tecken på att man inte är nöjd...

Jag och en flaska LingonChili på Café Opera

2 kommentarer:

  1. Nej, va synd att det inte kommer fler avsnitt. Det har varit så kul att följa den. Men boken kommer väl så småningom.

    Hälsningar från din far: Han har blivit en "pigtittare"!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har hela historien klar, det är "bara" att skriva ned den.

      Till far: Bara det får dig att känna dig piggare så...

      Radera