måndag 11 juni 2012

Gås utan sås

I dag kom svärmor förbi med en del saker som vi har köpt på auktion. Det är nämligen en av min och min mans  ovanor, att handla på nätauktioner. Och när man väl får något så måste man också hämta upp det man köpt. Just den uppföljningen är vi mindre bra på. Den här gången kom svärmor med två stolar (från en grupp om sex stycken), två sidobord, och en hel hög med snygga plåtburkar. Härligt att äntligen få se dem, men kanske inte helt praktiskt eftersom vi packar inför Italien nu. Men det går nog.

Hon hade dessutom med sig en jätteförpackning med Fois Gras (gåslever på svenska). Så till middag i kväll blev det fina skivor av surdegsbröd stekt i smör och med en rejäl skiva gåslever på. Har lite ont i magen nu måste jag erkänna. Det var nog inte så bra att frossa utan hämningar...

Resterna av gåslevern efter att vi vräkt i oss  två tredjedelar...

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Japp, och nu när jag sovit en natt så känns allt mycket bättre!

      Radera
  2. Avunden lyser gröööön!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå det var inte meningen, som du ser på bilden har vi sparat lite åt er.

      Radera
  3. Frossa i gåslever?! Bah! Man ska äta så lite så att man längtar redan NU till nästa gång,(nästa År eller nåt)Fy på er!
    Björn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, det låter otäckt mycket som en bantningsteknik... Jag är skeptisk.

      Radera