torsdag 28 juni 2012

Maskin vs människa

Idag har jag dödat maskiner. Först rök gräsklipparremmen för 360:-. Det tog mig ungefär tre minuter att bränna den remmen, jag är duktig. Sedan rök pastamaskinen (fast tekniskt sett så var det min man som hade sönder den och den levde redan på övertid). Jag fortsatte glatt med att haverera åkgräsklipparen och internet. Jag tittade längtansfullt mot kaffekokaren men vågade inte närma mig den. Då går den kanske sönder den med.


Istället fick jag sysselsätta mig med manuella sysslor. Dvs skura köksgolvet, bada badkar och läsa tidningen skriva. Min man sliter med att lägga ett stengolv, han är så inne i det att man knappt kan prata med honom, vilket de som känner honom vet är extremt ovanligt. När jag äntligen kom in i andra andningen så började jag måla plankor. Lugnt och fridfullt och det ger en möjlighet att reflektera över saker samtidigt som man inandas terpentin. Appropå kemikalier så testar jag nu TREsemmés hårshampoo som lovar att ta hand om mitt hår 80 % bättre än ett normalt shampoo. Undrar om mitt förra shampoo var normalt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar